تاریخ انتشار: شنبه 1402/11/21 - 07:58
کد خبر: 496042

پرونده ویژه بررسی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی «شماره هفتم»؛

کارنامه عملکرد نمایندگان اردبیل/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

کارنامه عملکرد نمایندگان اردبیل/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم استان اردبیل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای‌گیری‌ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آرا shafanama.ir است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل ، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.

اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان اقدام به ثبت نام نکرده و آرا و عملکرد آنها در هیچ یک از بخش‌های فوق الذکر شفاف نیست، به شرح زیر است: 

محمود عباس‌زاده مشکینی

رتبه‌بندی نمایندگان

سیدغنی نظری‌خانقاه نماینده شهر خلخال ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 2046 مورد عملکرد سیدغنی نظری‌خانقاه ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 73 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 27 درصد نیز حضور نداشته‌اند. نظری‌خانقاه در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1503 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 933 رای موافق، 219 رای مخالف و 13 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 338 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 113 در بین نمایندگان

صدیف بدری نماینده شهر اردبیل ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 2046 مورد عملکرد صدیف بدری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 72 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 28 درصد نیز حضور نداشته‌اند. بدری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1475 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 796 رای موافق، 381 رای مخالف و 19 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 279 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 117 در بین نمایندگان

عباس جهانگیرزاده نماینده شهر پارس‌آباد ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1888 مورد عملکرد عباس جهانگیرزاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 63 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 37 درصد نیز حضور نداشته‌اند. جهانگیرزاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1184 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 562 رای موافق، 145 رای مخالف و 10 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 467 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 189 در بین نمایندگان

علی نیک‌زاد ثمرین نماینده شهر اردبیل ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1869 مورد عملکرد علی نیک‌زاد ثمرین ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 54 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 46 درصد نیز حضور نداشته‌اند. نیک‌زاد ثمرین در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1011 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 468 رای موافق، 158 رای مخالف و 189 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 196 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 196 در بین نمایندگان


ولی اسماعیلی نماینده شهر گرمی ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1869 مورد عملکرد ولی اسماعیلی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 51 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 49 درصد نیز حضور نداشته‌اند. اسماعیلی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 948 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 576 رای موافق، 121 رای مخالف و 9 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 242 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 200 در بین نمایندگان

سیدکاظم موسوی نماینده شهر اردبیل ( استان اردبیل ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1888 مورد عملکرد سیدکاظم موسوی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 52 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 48 درصد نیز حضور نداشته‌اند. موسوی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 979 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 424 رای موافق، 125 رای مخالف و 13 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 417 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتبه 210 در بین نمایندگان

گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top